Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Vind hieronder snel een antwoord op de vragen die het meest aan ons worden gesteld.
Corona
De uitzonderlijke situatie ontstaan door het Corona virus en de impact ervan op het dagelijks leven is enorm. In het verlengde daarvan ook voor de reiswereld. De ongekende snelheid waarmee dit virus de wereld heeft veranderd is onvoorstelbaar. Vanzelfsprekend volgen we de ontwikkelingen nauwlettend.
Voor de mogelijkheden voor een vakantie in 2022, evenals alle informatie m.b.t. corona op onze bestemmingen vind je op deze pagina: Mogelijkheden vakantie corona.
Reisadvies
&Olives Travel neemt het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken ter harte. We volgen dagelijks de updates over (lokale) veiligheid en staan doorlopend in contact met onze lokale partners. De actuele stand van zaken communiceren we op deze pagina. Indien een bestemming een oranje reisadvies heeft, zullen wij je zo snel mogelijk informeren wat de gevolgen zijn voor jouw reis. Dit kan zijn omboeken, aanspraak maken op de corona voucher of mogelijk restitutie. Voor 'gele' bestemmingen gelden op dit moment onze reguliere omboek- en annuleringsvoorwaarden. Op de website van het ministerie wordt dagelijks een update geplaatst over de (lokale) veiligheid en de daaraan verbonden kleurcodes. De kleurcode rood staat voor ‘niet reizen’, oranje voor ‘alleen noodzakelijke reizen’ en geel staat voor 'let op, er zijn veiligheidsrisico's'.
Wij willen het vertrouwen in &Olives Travel ten volle blijven bevestigen, ook al zijn de huidige omstandigheden uniek te noemen. De ontwikkelingen veranderen met de dag. Wij werken met het hele team binnen &Olives Travel samen om je in deze onzekere periode zo goed mogelijk te blijven informeren.
Is je reis geannuleerd? Onze reisspecialisten staan voor je klaar
We vinden het heel vervelend dat je geselecteerde reis vanwege het Corona virus niet kan doorgaan. Graag adviseren onze reisspecialisten je dan ook graag bij de keuze voor een nieuwe vertrekdatum of een andere bestemming. Wij staan voor je klaar tijdens kantooruren op telefoonnummer 088-1900 300.
Voor een actueel overzicht van bestemmingen die wij weer aanbieden kun je terecht op Mogelijkheden vakantie. Dit overzicht vullen we continu aan met de laatste informatie over onze bestemmingen die open zijn voor reizigers uit Nederland.
Kijk voor het meest actuele reisadvies op de website van Buitenlandse Zaken of bij de ANVR
Bekijk hier het actuele reisadvies op de bestemmingen van &Olives Travel Mogelijkheden vakantie.
Kijk voor het meest actuele reisadvies op de website van Buitenlandse Zaken of bij de ANVR.
Een aantal landen treffen maatregelen om mensen uit bepaalde gebieden of landen te weren. Een overzicht van de maatregelen vind je op de website van IATA.
Mocht tijdens je vakantie het reisadvies wijzigen naar oranje, dan zorgen wij ervoor dat je weer veilig thuiskomt. Als je een pakketreis hebt geboekt dan kun je met onze repatriëringsgarantie zonder extra kosten weer veilig naar huis. We overleggen samen wat verstandig is op basis van de beschikbare informatie en de situatie op jouw vakantiebestemming. Als het verstandig is direct naar huis te gaan, dan zorgen we daarvoor. Mocht je de vakantie veilig voort kunnen zetten dan helpen we hier uiteraard graag mee.
Voor vertrek: ga alleen op reis als je zelf geen klachten hebt, zoals verkoudheid of koorts. Volg de richtlijnen van de luchtvaartmaatschappij goed op en check de regels ter plaatse. Mondkapjes zijn verplicht in het vliegtuig voor reizigers vanaf 13 jaar. Het mondkapje dient een niet-medisch mondkapje te zijn. Je dient deze zelf mee te nemen.
Gezondheidsverklaring: alle passagiers moeten een gezondheidsverklaring meenemen. Het betreft een eenvoudige gezondheidsverklaring die je van te voren kunt downloaden, invullen en mee kunt nemen naar de luchthaven. Hiervoor is geen dokterverklaring o.i.d. nodig.
Tijdens de reis: tijdens de vlucht is het dragen van een mondkapje verplicht voor passagiers en crew. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de 1,5 meter afstand regel en daarom kan het zijn dat de service aan boord iets minder frequent is dan je gewend bent.
Op je vakantiebestemming: de hoteliers zullen er alles aan doen om je ondanks corona een onbezorgde vakantie te bezorgen. Je dient er wel rekening mee te houden dat door de maatregelen rondom corona het voor kan komen dat een aantal faciliteiten in een accommodatie beperkt, of in aangepaste vorm, beschikbaar zijn. Ook kunnen bepaalde faciliteiten gesloten zijn. Dat laatste kan met name gelden voor bepaalde indoor faciliteiten zoals een gym/fitness, een health club of een binnenzwembad. Helaas vallen deze maatregelen buiten onze invloedssfeer. Je kunt ons altijd even bellen of mailen als je hierover vragen hebt. Ook kunnen in- en uitchecktijden aangepast zijn. Vraag hier alstublieft naar bij de receptie van het hotel.
Reizigers kunnen weer op vakantie naar diverse 'gele' bestemmingen, d.w.z. bestemmingen waarnaar men ook voor vakantie heen kan. Voor het reizen naar deze bestemmingen moet de reiziger wel rekening houden met enkele voorzorgsmaatregelen.
Gezondheidsverklaring
Alle passagiers moeten een gezondheidsverklaring meenemen. Het betreft een eenvoudige gezondheidsverklaring die je van te voren kunt downloaden, invullen en meeneemt naar de luchthaven. Hiervoor is geen dokterverklaring o.i.d. nodig.
Mondkapje
Het is verplicht om zowel op de luchthaven als tijdens het boarden en tijdens de vlucht een mondkapje te dragen. Bij sommige maatschappijen krijg je een mondkapje, maar bij andere niet. Zorg er dus voor dat je ze (voor de heen- en de terugreis) bij de hand hebt, want in een uiterste geval kan dit vluchtweigering betekenen.
PCR-test
Voor enkele landen is het verplicht een zgn. COVID PCR-test met een negatief resultaat te overleggen. De voorwaarden hiervoor kunnen per land iets verschillen. Check op Nederlandwereldwijd.nl Let op: dit kan dagelijks veranderen!
Voor meer informatie over PCR-testen zie RIVM Coronatesten. Testen bij de GGD is alleen
mogelijk als je klachten hebt, en hier ontvang je niet de benodigde verklaring. Er zijn mogelijkheden bij particuliere Health Centres. Een commerciële test bij een erkend lab kost ca. € 150 à € 200. Vraag hierbij om een op naam gestelde PCR-verklaring in het Engels. Wij zullen zo nodig nog met nadere informatie over PCR-testen komen.
Het kan zijn dat een aantal binnen faciliteiten niet geopend zijn, ook kunnen er aangepaste regels gelden voor zwembaden. Je kunt ons altijd even bellen of mailen als je vragen hebt hierover. Ook kunnen in- en uitchecktijden aangepast zijn. Vraag hier alstublieft naar bij de receptie van het hotel.
De Griekse overheid heeft een aantal maatregelen opgesteld ten aanzien van het coronavirus. Op deze pagina vind je de belangrijkste maatregelen met betrekking tot hotels en transfermaatschappijen.
De Portugese overheid heeft diverse maatregelen getroffen en regels opgesteld om veilig naar Portugal op vakantie te kunnen. De belangrijkste maatregelen vind je hier.
De overheid van Cyprus heeft een aantal maatregelen/ regels opgesteld ten aanzien van het coronavirus. De belangrijkste maatregelen hebben we voor je op een rijtje gezet. Bekijk ze hier: maatregelen Cyprus.
Kijk voor het meest actuele reisadvies op de website van Buitenlandse Zaken, bij de ANVR of bij IATA overheidsmaatregelen Coronavirus
Op heel Malta neemt het aantal COVID-besmettingen toe. Daarom is de kleur van het reisadvies aangepast van ‘geel’ naar ‘oranje’. Zodra het weer mogelijk is om naar Malta te reizen vermelden we dat uiteraard op deze pagina. Bekijk hier de huidige maatregelen die ten aanzien van het corona virus door de overheid van Malta zijn opgesteld: Maatregelen Malta.
Kijk voor het meest actuele reisadvies op de website van Buitenlandse Zaken, bij de ANVR of bij IATA overheidsmaatregelen Coronavirus
Benieuwd naar de maatregelen op al onze bestemmingen? Klik dan hier voor een totaal overzicht.
Je kunt je reis in principe niet zonder kosten annuleren. Wij volgen de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse zaken. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op en afhankelijk van de betreffende situatie zullen wij een besluit nemen en maatregelen treffen.
Algemeen
Een pakketreis is een reis met verschillende onderdelen die je samen bij één reisaanbieder, in dit geval &Olives Travel, boekt. De pakketreis bestaat uit minimaal 2 verschillende onderdelen. Onderdelen zijn bijvoorbeeld een accommodatie, vervoer of een excursie. &Olives Travel biedt deze onderdelen als één pakket aan en is verantwoordelijk voor de uitvoering van het hele pakket. Voor pakketreizen staan er extra regels in de wet. Daardoor heb je vaak meer bescherming dan wanneer je een losse vlucht of accommodatie boekt.
In een enkel geval kan het tijdens een rondreis of een fly-drive voorkomen dat je in een ander hotel overnacht dat in de beschrijving staat aangegeven. Dit zal alleen bij uitzondering het geval zijn en het geboden alternatief is in ieder geval minimaal gelijkwaardig. In het algemeen zullen wij je van tevoren over een dergelijke wijziging informeren.
Kinderen van 0 t/m 1 jaar hebben geen recht op een eigen zitplaats in het vliegtuig, maar reizen op schoot van hun begeleiders. Vanwege de veiligheidsvoorschriften aan boord, mag 1 volwassene slechts 1 kind van 0 t/m 1 jaar op schoot nemen tijdens de vlucht. Als 1 volwassene met 2 kinderen van 0 t/m 1 jaar reist, dient er een extra stoel geboekt te worden.
Kinderen van 2 jaar of ouder hebben recht op een eigen zitplaats in het vliegtuig en het normaal voorgeschreven gewicht aan bagage. Tenzij anders vermeld, tellen ze bovendien mee als persoon bij bepaling van de reissom.
Soms kan het zijn dat een accommodatie niet meer beschikbaar is of slechts in een bepaalde periode van het seizoen wordt aangeboden. Hierdoor kan het zijn dat een accommodatie (tijdelijk) niet vindbaar is op de website.
Indien de gewenste accommodatie niet online te boeken is, verzoeken wij je vriendelijk contact met ons op te nemen via de mail: info@andolives.nl of telefonisch via 088-1900 300. Mochten wij een accommodatie niet standaard aanbieden kunnen wij altijd de prijzen opvragen en kijken of wij je een passend aanbod kunnen doen.
In een aantal accommodaties hebben wij kamers of appartementen vastgelegd tegen een extra voordelig tarief. Je krijgt dan de kamer tegen een zeer speciale prijs! Het hotel bepaalt welk soort kamer je krijgt, dus je hebt geen garantie voor bijvoorbeeld zeezicht (tenzij specifiek vermeld). Tenzij anders vermeld, zijn deze voordeelkamers gelijk aan de standaardkamers. Het kan voorkomen dat de voordeelkamers een minder gunstige ligging en kleinere afmeting hebben.
Maar let op: snel boeken is geboden, want de voorraad is beperkt en voor deze speciale voordeelkamer geldt op=op! Extra kamers kunnen niet aangevraagd worden.
Voor alle duidelijkheid: als je perse wilt logeren in bijvoorbeeld een kamer met zeezicht dan adviseren wij je dit specifieke kamertype te boeken zodat je zeker bent van het gewenste uitzicht.
De bagage die inbegrepen is in onze arrangementen inclusief vlucht betreft de handbagage. Aan welk formaat en maximale gewicht dit onderhevig is, is per luchtvaartmaatschappij verschillend. Wel is mogelijk om (ruim)bagage bij te boeken. De kosten hiervan variëren ook weer per luchtvaartmaatschappij.
Boeking
Is een voorkeur zo essentieel dat een boeking alleen gemaakt wordt indien aan deze voorkeur kan worden voldaan, dan is er sprake van een essentie. Een essentie kan helaas niet online tijdens de boeking aan ons worden doorgegeven. Je kunt hiervoor na boeking telefonisch via 088-1900 300 of via de mail: info@andolives.nl contact met ons opnemen. Wij zullen daarna contact opnemen met de betreffende organisatie met het verzoek of de essentie mogelijk is en deze schriftelijk aan ons te bevestigen. De essentie wordt daarna door ons schriftelijk aan de reiziger bevestigd. Voor een essentie worden over het algemeen kosten in rekening gebracht.
Met een preferentie kun je aangeven wat je graag geregeld zou willen zien met betrekking tot de geboekte vakantie. Bijvoorbeeld een kamer zo hoog of juist zo laag mogelijk in een hotel of kamers naast elkaar.
Een preferentie kan helaas niet online tijdens de boeking aan ons worden doorgegeven. Je kunt hiervoor na boeking telefonisch via 088-1900 300 of via de mail contact met ons opnemen. Wij zullen daarna de preferentie aan de betreffende organisatie doorgeven en ons uiterste best doen om deze voor je te regelen. Omdat wij als reisorganisatie hierbij afhankelijk zijn van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de hotelier of luchtvaartmaatschappij, kan het voorkomen dat preferenties niet altijd worden uitgevoerd.
Een preferentie blijft een voorkeur en kan niet worden gegarandeerd. Wanneer honderd procent zekerheid nodig is dat aan een speciale wens wordt voldaan, geef dan een essentie aan ons door.
Natuurlijk kun je ook via ANVR-reisbureau's boeken. Wij werken samen met alle gerenommeerde ANVR reisagenten.
Wanneer op de website tijdens de laatste stap van het boekingsproces op "Boek deze reis" wordt geklikt, wordt de boeking definitief vastgelegd in ons reserveringssysteem. Je dient dan direct de aanbetaling te voldoen. Bij vertrek binnen 6 weken dien je direct het volledige bedrag te betalen. Je krijgt uiteraard een bevestiging als de betaling gelukt is. Ook wordt per e-mail een uitgebreide boekingsbevestiging met factuur en betalingsinstructies voor het restantbedrag verstuurd.
Boekingen kunnen worden gemaakt voor maximaal 8 personen. Wie met meer dan 8 personen op reis gaat, kan het reisgezelschap verdelen over meerdere boekingen of contact met ons opnemen via de mail: info@andolives.nl of telefonisch via 088-1900 300.
Iedereen van 18 jaar of ouder kan online reserveren. Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders of voogden toestemming hebben verleend (artikel 3, lid 2 van de reisvoorwaarden). Degene die (ook) een reis boekt voor andere deelnemers is hoofdelijk aansprakelijk voor alle anderen die hij of zij aanmeldt.
De reserveringskosten bedragen € 30,- per boeking, bij maatwerkboekingen € 50,-. Tevens geldt voor alle boekingen een verplichte bijdrage van € 2,50 per boeking voor het Calamiteitenfonds (max. 9 personen).
Factuur en betalen
Tijdens de laatste stap in het boekingsproces dien je een aanbetaling te voldoen. De aanbetaling bedraagt 100% van het eventuele vluchtgedeelte van de reissom, eventuele visumkosten, de reserveringskosten en het Calamiteitenfonds, en 40% van het overige deel van de reissom, met een minimum totaalbedrag van € 150,- per persoon. Wanneer je binnen 6 weken voor vertrek boekt, dient direct de gehele reissom te worden voldaan. Betalen kan via Ideal, Visa of Mastercard.
Het restant van de reissom kun je betalen via een bankoverschrijving (uiterlijk 6 weken voor de dag van vertrek). Wanneer je binnen 6 weken voor vertrek boekt dient gelijk de gehele reissom te worden voldaan.
NB: reserveringen op aanvraag dienen via overschrijving te worden betaald. Betaling via creditcard is dan helaas niet mogelijk.
Wanneer je een fout ontdekt in de bevestiging dan verzoeken wij je vriendelijk zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Dit kan via info@andolives.nl of telefonisch via 088 - 1900 300.
Wijzigen en annuleren
Een boeking online wijzigen, is (nog) niet mogelijk. Voor het wijzigen van een boeking verzoeken wij je vriendelijk om via info@andolives.nl of telefonisch via 088-1900 300 contact met ons op te nemen. Afhankelijk van de aard van de wijziging kunnen kosten in rekening worden gebracht.
Om een reis te verlengen of te veranderen, kan ter plaatse contact worden opgenomen met de reisleiding. De kosten hiervoor kunnen ter plaatse worden voldaan. Houd rekening met het feit dat de oorspronkelijke terugvlucht niet kosteloos gewijzigd kan worden en er voor een nieuwe terugvlucht betaald dient te worden.
Indien om wat voor reden dan ook het verblijf onverhoopt eerder moet worden afgebroken, wordt dit beschouwd als een annulering van de volledig geboekte reis.
Het kan gebeuren dat je genoodzaakt bent je reis te annuleren. Het is van belang om dit zo snel mogelijk te laten weten. Hoe eerder je je reis annuleert, hoe lager de annuleringskosten uitvallen. Alleen de hoofdboeker kan de vakantie annuleren.
Een annulering kan doorgegeven worden via info@andolives.nl of via 088-1900 300. De mogelijkheid om uw boeking kosteloos te annuleren geldt niet wanneer je een pakketreis boekt met daarin inbegrepen een vlucht van Transavia, Easyjet, Vueling en Ryanair. Indien je binnen 6 weken vertrekt, gelden direct onze annuleringsvoorwaarden.
Buiten 5 dagen na boeken kan annuleren met inachtneming van de annuleringsbepalingen van de Reisvoorwaarden en tegen de hiervoor geldende annuleringskosten. Voor niet gepubliceerde IATA vliegtarieven gelden de IATA-annuleringsvoorwaarden.
Indien een reiziger moet annuleren, bestaat de mogelijkheid van in de plaatsstelling. Zie artikel 11 van onze Reisvoorwaarden. De aanmelder, de reiziger en degene die hem vervangt zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover de reisorganisator voor de betaling van het nog verschuldigde gedeelte van de reissom en de eventuele extra kosten als gevolg van de vervanging.
Indien een annuleringsverzekering is afgesloten en de reis noodgedwongen moet worden afgebroken, uitgesteld of geannuleerd, dan dien je tevens contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij.
Het kan zijn dat de annuleringskosten vergoed worden door je verzekering. Lees de voorwaarden van je verzekering goed door om te kijken of je hiervoor in aanmerking komt. Heb je tijdens het boeken een annuleringsverzekering afgesloten? Je bent dan verzekerd bij Allianz Verzekeringen. Om aanspraak te maken op je annuleringsverzekering, dien je zelf de claim in te dienen.
Voorbereiden van de vakantie
E-Tickets, vouchers en reisinformatie ontvang je ca. 8-10 dagen voor vertrek, mits de betaling volledig is voldaan. Bij een last-minute boeking worden de reisbescheiden mogelijk korter voor vertrek via de mail naar je toegestuurd.
Voor informatie met betrekking tot de gezondheid, vaccinaties en aanbevelingen voor reisbestemmingen, verwijzen wij naar je huisarts, GGD en de website van het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering: www.lcr.nl
Bij vertrek, tijdens de reis of bij eventueel grensoverschrijdende excursies is het de eigen verantwoordelijkheid van de reiziger om ervoor te zorgen dat je in het bezit bent van alle benodigde reisdocumenten.
Mensen met een andere nationaliteit dan de Nederlandse dienen bij hun ambassade of consulaat na te gaan welke reisdocumenten voor hen van toepassing zijn. Het is de eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat bij vertrek en tijdens de reis alle benodigde documenten in het bezit zijn (artikel 9 van de ANVR-reisvoorwaarden). Hiervoor zal tijdig moeten worden nagegaan of de eerder verkregen informatie nog correct is.
Bewaar reispapieren en -documenten of geld altijd in de handbagage, nooit in de koffer.
Vanaf 2012 hebben kinderen van alle leeftijden een eigen reisdocument nodig en is bijschrijven in het paspoort van de ouders niet meer mogelijk. De geldigheid van alle bestaande bijschrijvingen vervalt dan. Als je met je kind/baby naar het buitenland reist, moet je kind/baby dus een geldig reisdocument hebben. Dit geldt voor elk land, ongeacht de leeftijd van het kind/baby.
Op de bestemming
Op alle bestemmingen kun je bij de lokale reisleiding één of meerdere excursies boeken. Op sommige bestemmingen kan dit ook al van tevoren in Nederland worden bijgeboekt.
Ten aanzien van aangeboden excursies dient uitdrukkelijk te worden gesteld dat de rol van &Olives Travel slechts van bemiddelende aard is. &Olives Travel is dan ook niet aansprakelijk voor de inhoud en de uitvoering van deze excursies.
Het kan voorkomen dat door weersomstandigheden of door een beperkt aantal gasten in een hotel de faciliteiten zoals beschreven niet allemaal of slechts beperkt operationeel zijn. Zo zijn bijvoorbeeld beach- en poolbars in de wintermaanden vaak gesloten. Je dient dus rekening te houden met de mogelijkheid van beperkte openstelling en een beperkter aanbod van faciliteiten in het vroege voor- en het late naseizoen. Daar waar dit van tevoren bij ons bekend is, vermelden wij dit in de betreffende beschrijving. Ook kunnen bepaalde faciliteiten niet in gebruik zijn vanwege renovatie en/of onderhoud. Sommige faciliteiten zijn tegen betaling. Voor zover dit bekend is, vind je dit terug in de beschrijving. Deze informatie is echter te allen tijde onder voorbehoud van tussentijdse wijziging door de accommodatie verschaffer.
Indien je op de bestemming een fout of een onvolkomenheid constateert, dan wordt er verwacht dat je daarvan meteen melding maakt bij de verantwoordelijke verstrekker van de dienst. Dat kan zijn de hotelier of onze andere plaatselijke vertegenwoordiger. Op de bestemmingen met reisleiding dien je te allen tijde hierover contact met hen op te nemen. Wanneer zij niet bereikbaar zijn of de klacht niet naar behoren wordt opgelost dan ben je verplicht om contact op te nemen met de lokale agent en het kantoor van &Olives Travel. Indien achteraf blijkt dat je niet aan de meldingsplicht hebt voldaan om de gelegenheid te bieden de onvolkomenheid te verhelpen, kan eventueel het recht op schadevergoeding worden beperkt of uitgesloten (zie Reisvoorwaarden artikel 19).
Over het algemeen kun je de accommodatie pas na 14.00 uur betrekken. Maar met name in het hoogseizoen kan het voorkomen dat de kamer of het appartement pas later in de middag beschikbaar is. Bij vertrek dien je de kamer of het appartement meestal om 10.00 uur, maar uiterlijk 12.00 uur te verlaten.
Vaak is het mogelijk om bagage af te geven bij de receptie, omdat vaak nog wel van alle faciliteiten gebruik gemaakt kan worden.
Welke maaltijden zijn inbegrepen, is afhankelijk van de verzorging die je hebt geboekt.
• Logies (LG): er zijn geen maaltijden of drankjes inbegrepen.
• Logies en ontbijt (LO): ontbijt is inbegrepen. De verzorging begint met ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met een ontbijt op de vertrekdag.
• Halfpension (HP): ontbijt en diner zijn inbegrepen. De verzorging begint met het diner op de aankomstdag en eindigt met een ontbijt op de vertrekdag.
• Volpension (VP): ontbijt, lunch en diner zijn inbegrepen. De verzorging begint met de lunch of het diner op de aankomstdag en eindigt met een ontbijt op de vertrekdag.
• All inclusive (AI): volpension (ontbijt, lunch, diner) en gevarieerd per accommodatie allerlei extra’s, lokale drankjes en snacks. Wat precies is inbegrepen kunt u bij de informatie over de accommodatie vinden. De verzorging begint vanaf het moment van inchecken en eindigt op het moment van uitchecken.
Op de dag van aankomst en/of vertrek kan het voorkomen dat het door jou gereserveerde diner en/of ontbijt in de accommodatie door late aankomst en/of vroeg vertrek niet genuttigd kan worden. Helaas kunnen wij hiervoor geen restitutie verlenen.
Boek je inclusief diner en/of lunch, dan worden de maaltijden in de regel in het hoofdrestaurant/buffetrestaurant geserveerd. Voor maaltijden in à la carte restaurants moet in de regel apart/lokaal betaald worden.
Populaire thema's