Faillissement d-reizen
Informatie van &Olives Travel
Update 9 april 2021, 11.00 uur
De d-reizen reisbureaus zijn failliet verklaard. Dit is zeer te betreuren voor alle betrokkenen. Ook voor de klanten die bij d-reizen hun vakantie hebben geboekt en deze bij &Olives Travel (voorheen Isropa) hebben ondergebracht. Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over die vakantie of de voucher dat d-reizen voor jouw vakantie met &Olives Travel heeft uitgegeven. We proberen je zoveel mogelijk helderheid te geven over de mogelijke situatie voor jouw reis en/of voucher.
Ben ik mijn geld kwijt door het faillissement van d-reizen?
De Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) staat garant om consumenten schadeloos te
stellen voor vakantiereizen (pakketreizen of losse overeenkomsten van verblijf). &Olives Travel is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden. Neem contact op met de SGR voor meer informatie over jouw reis.
GEBOEKTE VAKANTIES
Ik heb een vakantie van &Olives Travel geboekt via d-reizen, wat moet ik doen?
Je kunt contact opnemen met de SGR. Zij gaan alle informatie verzamelen die nodig is om klanten die bij d-reizen een reis geboekt hebben te helpen. Als je een pakketreis van &Olives Travel geboekt hebt via d-reizen, dan verandert er niets; &Olives Travel zal je
vakantie gewoon uitvoeren.
Ik heb een vakantie van &Olives Travel geboekt via d-reizen, maar daar zijn nog andere
elementen aan toegevoegd door d-reizen, wat moet ik doen?
De Wet op de Reisovereenkomst bepaalt dat d-reizen de formele reisorganisator van jouw
vakantie is. Ook hiervoor dien je contact op te nemen met de SGR die het zal afhandelen.
VOUCHERS
Ik had een &Olives Travel vakantie geboekt bij d-reizen, die is geannuleerd en nu heb ik een d-reizen voucher, hoe ontvang ik uitbetaling van de voucher?
De coronavouchers voor pakketvakanties zijn gedekt door de SGR wanneer dit op de coronavoucher vermeld staat. Dit betekent dat SGR de voucher aan jou gaat uitbetalen. Je moet daarvoor zelf de gegevens van je voucher doorgeven aan de SGR. Kijk op de site https://www.sgr.nl/claimjevoucher/ hoe je een claim bij SGR kunt indienen. SGR heeft ons laten weten nog in afwachting te zijn van de gegevens van klanten van d-reizen. Deze gegevens zal een curator moeten aanleveren. SGR heeft deze gegevens nodig om claims af te kunnen wikkelen.